Тэмы сачыненняў па творы Івана Мележа
“Людзі на балоце”
Чаму вучаць нас шляхі-дарогі Васіля і Ганны (раман І. Мележа “Людзі на балоце”).
Вобраз Ганны ў рамане Івана Мележа “Людзі на балоце”.
Эвалюцыя духоўнага свету Ганны Чарнушкі ў рамане Івана Мележа “Людзі на балоце”.
Васіль Дзяцел- галоўны герой рамана Івана Мележа “Людзі на балоце”.
Карціны жыцця беларускай вёскі 20-х гадоў ( раман І. Мележа “Людзі на балоце”)
Пошукі шчасця героямі рамана І.Мележа “Людзі на балоце” і сённяшнімі маладымі людзьмі: агульнае і адрознае.
Вобраз Яўхіма Глушака ў рамане І. Мележа “Людзі на балоце”.
Раман І.Мележа “Людзі на балоце” — адзін з лепшых твораў беларускай літаратуры.
Як разумеюць шчасце героі рамана І. Мележа "Людзі на балоце".
Праблема выбару ў рамане І.Мележа "Людзі на балоце".
Праблема выбару ў рамане І.Мележа "Людзі на балоце".
Трагедыя кахання Хадоські (раман І. Мележа “Людзі на балоце”).
Яўхім і Ганна: каханне ці пакута? (раман І. Мележа “Людзі на балоце”)
Васіль і Ганна: памылкі і расплата (раман І. Мележа “Людзі на балоце”)
Васіль і Ганна: што можна было б зрабіць, каб быць разам? (раман І. Мележа “Людзі на балоце”)
Прырода і чалавек у рамане І.Мележа “Людзі на балоце”
Каханне- гэта салодкая тыранія, таму што чалавек церпіць яе мукі добраахвотна.
****************************************************************
Пытанні да ўрока літаратуры
Жыццёвы і творчы шлях Кузьмы
Чорнага
- - Якім было сапраўднае імя і прозвішча Кузьмы Чорнага?
- - Чаму бацькі Кузьмы Чорнага кінулі панскую службу і пераехалі
ў мястэчка Цімкавічы Капыльскага раёна?
- -Студэнтам якой семінарыі стаў будучы пісьменнік?
- -Чаму Кузьме Чорнаму не ўдалося закончыць настаўніцкую семінарыю?
- - У якім годзе і ў якой газеце адбыўся дэбют Кузьмы Чорнага
як пісьменніка? ( якія творы былі надрукаваны)
- - Чаму вучоба ў Беларускім дзяржаўным універсітэце не была
лёгкай для пісьменніка?
- - У рэдакцыі якой газеты працаваў Кузьма Чорны?
- -Членам якіх літаратурных аб’яднанняў быў пісьменнік?
- -Якія раманы Кузьмы Чорнага вам вядомы?
- - Чаму ў гады Вялікай Айчыннай вайны Кузьма Чорны не ваяваў
на фронце?
- -Які твор аўтара так і застаўся незакончаным?
-
-Як называюць
Кузьму Чорнага літаратуразнаўцы і чаму?
Апавяданне “Макаркавых
Волька”
- - Апавяданне “Макаркавых Волька” было напісана ў 1938г. У
гэты ж час пісьменнік быў арыштаваны. За што?
- -Працуючы над творам Кузьма Чорны знаходзіўся пад уплывам
знешняй і ўнутранай цэнзуры, якая патрабавала ад пісьменніка ўхвалення “вялікага
пералому” . Якія радкі з твора сведчаць пра гэта?
- -Паэтызуючы новую вёску, пісьменнік паказаў, што новы лад
у краіне будаваўся на руінах старога. Дакажыце гэта радкамі з тэксту.
- -Адказ на якое пытанне, на вашу думку, спрабуе знайсці
аўтар у сваім творы?
- - Хто такі Сафрон Дзядзюля?
- -Хто такая Волька Макаркавых? У якой сям’і яна
выхоўвалася?
- - “Спрытная, прыгожая, вясёлая Волька адмаўляецца ад
стэрэатыпаў у выбары будучыні”. Як вы разумееце
значэнне гэтага выразу?
- -Што выклікала ўспаміны ў галоўнага героя?
- -Пры якіх абставінах адбылася першая сустрэча герояў?
- -Чаму Сафрон Дзядзюля не любіць успамінаць пра сватанне да
Волькі?( аналіз урыўка з твора)
- -У творы ёсць радкі: “праз пэўныя гады Сафрон Дзядзюля
пачаў ныць па чарнавалосай Вольцы”. Чаму аўтар выкарыстоўвае слова “ныць”, а не
словы “кахаць”, “любіць”?
- -Як адносіліся аднавяскоўцы да дзейнасці Сафрона?
- -Як паводзіны Сафрона ўплывалі на лёс Волькі?
- -Такія як Сафрон лёгка судзяць іншых людзей, аднак
няздольныя трываць удары ўласнага лёсу. Які эпізод з твора сведчыць пра гэта?
- -Лёс выпрабоўвае не толькі прафесійныя, але і чалавечыя
якасці Волькі. Які эпізод твора сведчыць пра гэта?
Рабяты, у вас ёсць цудоўная магчымасць атрымаць высокі бал па літаратуры. Пастарайцеся знайсці адказы на ўсе гэтыя пытанні.
Хто жадае, можа падрыхтаваць біяграфію пісьменніка і расказаць ад імя аўтара.
Знайсці апавяданне можна на Беларускай палічцы.
ПОСПЕХАЎ!
-------------------------------------------------------------------------------
Рабяты, у
панядзелак (24.10.) будзе самастойная работа па тэме “Жыццёвы і творчы шлях
Міхася Зарэцкага”.
Чытаючы артыкул падручніка, паспрабуйце адказаць на наступныя пытанні:
. -Якое
сапраўднае імя і прозвішча М.Зарэцкага?
-Дзе
і калі нарадзіўся М.Зарэцкі?
-Хто
і чаму аказаў уплыў на фарміраванне асобы будучага пісьменніка?
-Дзе
вучыўся М.Зарэцкі?
-Дзе
працаваў будучы пісьменнік?
-З
чаго пісьменнік браў матэрыял для напісання сваіх твораў?
-Што
стала штуршком да пачатку літаратурнай
дзейнасці?
-Як
называліся зборнікі твораў М.Зарэцкага?
-Членам
якіх літаратурных аб’яднанняў быў М.Зарэцкі?
. -З чым не мог змірыцца пісьменнік і
супраць чаго выступаў?
-За што быў арыштаваны М.Зарэцкі?
-У якім годзе загінуў пісьменнік?
Для тых, каго не
было на ўроку
Асноўныя тэмы
творчасці М. Зарэцкага
- -перамены
ў жыцці народа пад уздзеяннем рэвалюцыйных падзей;
- - барацьба
старога і новага;
- - цяжкія
пошукі шляхоў да будучыні;
- -трагічны
лёс прадстаўнікоў рэвалюцыйных класаў і інтэлігенцыі.
Асаблівасці творчасці М.Зарэцкага
-глыбокая змястоўнасць твораў;
-напружанасць сюжэтаў;
-псіхалагізм;
-вастрыня канфліктаў;
-увага да ўнутранага свету герояў;
-увага да ўнутранага свету герояў;
-нечаканы
паварот дзеянняў, займальная інтрыга, элементы загадкавасці.
Жадаю поспехаў у напісанні работы!
P.S. Не забудзьце прачытаць апавяданне "Ворагі" . На ўроку павінен быць тэкст для зачытвання цытат.
Рабяты, у чацвер (13 кастрычніка) будзем пісаць кантрольнае свчыненне па творчасці Кандрата Крапівы.
Прапаную
прыкладныя тэмы:
"Майстэрства Кандрата
Крапівы-байкапісца"
"Тэматыка і
сацыяльная праблематыка баек Кандрата Крапівы"
"Сацыяльная
накіраванасць сатырычных вобразаў у байках Кандрата Крапівы"
"Творы Кандрата
Крапівы і сучаснасць"
"Хто ж смяецца
апошнім? ( па творы "Хто смяецца апошнім")
"Эвалюцыя характару Тулягі"
"Ці перавяліся ў
нашым жыцці Гарлахвацкія?"
"Выкрыццё
Гарлахвацкага і гарлахватчыны ў камедыі
К. Крапівы “Хто смяецца апошнім”.
"Станоўчыя і
адмоўныя героі камедыі Кандрата Крапівы “Хто смяецца апошнім”
Нагадваю, што аб'ём сачынення для вучняў 10 класа- 3-4 старонкі.
Выбірайце тэму і рыхтуйцеся. Жадаю поспеху!
Комментариев нет:
Отправить комментарий